وبلاگ جوانان کیشکور - سرباز
این وبلاگ جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با کیشکور وتوانمدیهای آن طراحی گردیده است وقصد هیگونه هدف سیاسی و... ونیز توهین به قوم ، ملت ومذهبی ندارد.با تشکر
 
 

نگاهی کوتاه به کیشکور.

کیشکور سر زمین مرد مردان، سرزمین شیرمردان، دانشمندان،عارفان، وسخت کوشانی که صفحات زرین تاریخ بدان افتخار میکند سرزمینی که کمتر کسیست که از خوش اخلاقی ونرم خوئی مردم آن سامان حرف نزند.

تعریف لغوی کیشکور: کیشکور مرکب اضافی است ومتشکل از دو اسم جداگانه کیش وکور است کیش در زبان بلوچی ولهجه ما کیشکوریان به آن ساقه ی سفید وخوردنی درخت خرما که  شاید بتوان آن را به مغزومخ درخت خرما تعبیر کرد، را می گویند. اما کور که معروف است به زبان بلوچی رود خانه را می گویند.
 بنابر این کیشکور مرکب از این دو اسم است، اما وجه تسمیه کیشکور به این اسم شاید بخاطرکثرت موجود بودن نخلهای  بلند قامت دررود خانه های این منطقه است . والله اعلم.
اما چون از میان کوه های سر به فلک کشیده وآسمان خراش سرباز میگذری شاید گمان کنی که پشت این کوه ها جز از حیوانات وحشی ودرنده چیزی وجود ندارد، اما سخت در اشتباهی؛ درمیان این کوه های سر به فلک کشیده انسانهایی فرشته صفت وجود دارند که میهمان نوازی و نرم خویی آنها خستگی سفر را ازتو می رباید.
آری چون ازمیان نخلهای بلند قامت روستای دپکور سرباز عبور کنی انگار وارد سرزمینی دیگر می شوی سرزمینی که چیزی جزء از صفا وصمیمیت محبت ومؤدت وجود ندارد.
عطوفت ومهربانی مردم این دیار که با لهجه ی زیبا وشیرین کیشکوری خود حرف می زنند زبان زد خاص وعام هست. وبغض کینه وعداوت دشمنی نزد آنان جایگاهی ندارد.
 ادامه دارد..........

ارسال شده در تاریخ : شنبه 25 تير 1390برچسب:, :: 19:19 :: توسط : جوانان كيشكور

 

به نام خداوند عرش آفرین                   خداوند کیهان خدای زمین
به نام خداوند جبرئیل ووحی                  خداوند امر وخداوند نهی
ای خدای تنهایان وبی کسان بی مونسان، ای مخاطب آشنای دردهای نگفتنی؛ اگر بناست بسوزیم طاقت مان ده واگر بناست بسازیم قدرت مان ده.
ای خداوند کریم به هر ریسمانی که آویختیم برید برهر شاخه ای که نشستیم شکست وبر هر ستونی که تکیه زدیم افتاد تنها تویی که حق محبت را تمام وکمال ادا میکنی.
ای خداوند مجیب کدام دوست هرگاه که بخوانیم حاضراست، کدام محبوب هرگاه که بخواهیم پاسخگوست، اگر توهیچ نگفته بودی جز همین یک کلام که"اجیب دعوت الداع اذا دعان" هرگا که مرا بخوانند پاسخگویم، برای آتش زدن بجان عاشقانت کفایت می کرد.
تو عین اجابتی به ما خواندن بیاموز
خداوندا دلهای سنگا سا را بشکن تامگر در شکستگی ها نشانی از تو بیابند که خود فرموده ای "انا عند القلوب المنکسره".
ای محبوب جاویدانی به ما آن چنان فراستی عطا کن که عشق را از هوس باز شناسیم ونور رحمان را از نار شیطان تمیز بدهیم.
 


 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 23 تير 1390برچسب: کیشکور وبلاگ , :: 11:44 :: توسط : جوانان كيشكور

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان کیشکور - سرباز و آدرس kishkwr.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 18676
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1