وبلاگ جوانان کیشکور - سرباز
این وبلاگ جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با کیشکور وتوانمدیهای آن طراحی گردیده است وقصد هیگونه هدف سیاسی و... ونیز توهین به قوم ، ملت ومذهبی ندارد.با تشکر
 
 

معترضان سوری خطاب به اسد: سرنوشت تو هم مانند قذافی است

 هزاران تن از تظاهرکنندگان سوریه در حالی که صحبت های بشار اسد به طور زنده از تلویزیون دولتی این کشور پخش می شد، فریاد سر دادند: "سرنوشت تو هم مانند معمر قذافی است". اسد در سخنان خود از سرکوب مخالفان دفاع کرد.همزمان کمیسر حقوق بشر سازمان ملل هم در جلسه ای اضطراری اعلام کرد آمار کشتار سرکوب ها در سوریه از دو هزار و ۲۰۰ تن گذشته است.
بر اساس آخرین گزارش ها، درحالی که جمعی چند هزار نفری از مردم سوریه به استقبال تیم بررسی حقوق بشر سازمان ملل در شهر حمص رفته بودند، نیروهای امنیتی آنها را در همان آغاز سرکوب کرده و دست کم چهار تن کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد طی مصاحبه تلویزیونی خود، از شیوه برخورد با معترضان دفاع و تاکید کرد که نیروهای امنیتی باید به طور قاطع با اعتراضات برخورد کنند.
رئیس جمهور انتصابی سوریه، در حالیکه طیف وسیعی از اعضای جامعه جهانی، به دلیل کشتارهای اخیر مردم و زنان و کودکان توسط قوای حکومتی، خواستار کناره گیری وی از قدرت شده بودند، ادعا کرد در حال حاضر مشغول ایجاد یک نظام چند حزبی در سوریه است و انتخابات عمومی در این کشور احتمالا تا ۶ ماه دیگر برگزار خواهد شد.
گفتنی است، بعد از درخواست چند کشور از اسد برای کناره گیری از قدرت، روسیه که تنها پایگاه نظامی خارجیش در سوریه مستقر است، با رد این مواضع گفته باید به اسد فرصت بیشتری داده شود تا اصلاحاتی را به اجرا بگذارد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بشار اسد در گفت وگو با شبکه تلویزیون دولتی سوریه همچنین تاکید کرد: "اول اعتراضات را پاسخ می دهیم و بعد به دنبال راه حل سیاسی خواهیم بود."
بر اساس این گزارش، تلویزیون دولتی سوریه همچنین روز دوشنبه گزارش داد طرحی برای حضور سیاسی همه گروه ها آماده شده تا به انحصار حزب بعث در حوزه سیاسی سوریه خاتمه دهد، اما مخالفان در واکنش به وعده های وی گفتند: "بشار اسد پیشتر هم از این وعده و وعید ها داده و هیچ وقت آن را عملی نکرده است. او نه دیگر قابل اعتماد است و نه مشروعیت دارد. وقتی که به جای اصلاحات، نیروهایش مردم غیرنظامی را به گلوله می بندند، دیگر حرفش اعتبار ندارد و باید برود."
روز دوشنبه همچنین بان گی مون، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: "بشار اسد ماه پیش هم وعده داده بود خشونت ها را متوقف کرده و اصلاحات اساسی و درست را دنبال کند ولی هیچ گاه به حرفش عمل نکرد. الان هم سخت است بتوان باور کرد که وعده هایش را عمل کند."
این گزارش افزود: "پس از پخش گفت وگوی تلویزیونی بشار اسد، هزاران تن از مردم به خیابان ها ریختند و با اشاره به شکست حکومت لیبی، خطاب به اسد فریاد سردادند: "پس از قذافی نوبت توست".
خبرگزاری آلمان گزارش داده است که در جریان جلسه اضطراری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، کشورهای عربی درخواست کردند هیاتی بین المللی برای بررسی نقض حقوق بشر در سوریه تشکیل شود. به گزارش آسوشیتد پرس، کویت به نمایندگی از کشورهای عربی این درخواست را مطرح کرده است.
کویت به نمایندگی از کشورهای عربی در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرده کمیته ای بین المللی تشکیل شده و اتهام های نقض حقوق بشر، جنایت علیه بشریت و کشتار مردمی در سوریه را بررسی کند.
خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داده است که در جریان جلسه اضطراری کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، "جنایت علیه بشریت" علیه حاکمیت دمشق مطرح شده و خانم ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل با تقاضای اینکه "عملیات سرکوب غیرنظامیان در سوریه فورا و به طور کامل متوقف شود"، گفته است: "ابعاد کشتار و سرکوب خشونت بار شهروندان سوریه توسط حاکمیت این کشور بزرگ تر از این است و به مثابه جنایت علیه بشریت است."

 



نظرات شما عزیزان:

mado
ساعت19:38---3 شهريور 1390
لینک باکس بزرگ مادو شما را دعوت به همکاری میکند به رایگان لینکتان و بنرتان را در صفحه اول ثبت کنید و کد لینک باکس را در سایتتان قرار دهید تا از بازدید میلیونی مادو شما هم بهره مند شوید. آدرس سایت :www.linkbox.ma2.ir
مشاهده بازدید سایت : http://www.linkbox.ma2.ir/statistic.php (بازدید روزانه بالای 15 میلیون کاربر خودتان نگاه کنید.)


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 3 شهريور 1390برچسب:, :: 18:44 :: توسط : جوانان كيشكور

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جوانان کیشکور - سرباز و آدرس kishkwr.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 18676
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1